Novetats

Miguel Delgado Prieto investigador i expert en transferència de la tecnologia 4.0, i professor lector de la Universitat Politècnica de Catalunya, ha presentat el projecte Looming Factory en la V Jornada UOC Indústria 4.0.

Trobeu la gravació de la jornada en aquest link.

Durant els passats dies 14-15 de setembre de 2021 IDEAI-UPC va participar en la 7a edició del Congrés AI & Big Data, que va tenir lloc a la ciutat de Barcelona. El Centre de Recerca, amb les ponències d'en Cecilio Angulo Bahón, Karina Gibert i Marta R. Costa-jussà, van presentar la robòtica cognitiva, un camp emergent de la robòtica que continuarà evolucionant durant els propers anys. Aquesta sector destaca pel disseny i l'ús de robots amb intel·ligència humana.

Trobeu clicant en aquest enllaç els videos de les ponències a la plataforma del Youtube.

El passat dimecres 09 de juny de 2021 el Centre de recerca IDEAI va participar en la fira Advanced Factories, on va presentar "la Creació d'un model d'intel·ligència artificial per a l'estudi de l'estat d'una turbina de gas".

La ponència va exposar les captures i tractament de dades (essencialment pel desenvolupament del model), correcció d'errors, filtratge de duplicats i preparació de data sets, dins de la creació d'un model definit per l'Arquitectura d'Auto-encoder. Els resultats mostrats pel centre de recerca indiquen la capacitat de capturar el comportament de la màquina i veure les seves desviacions, incloent la capacitat d'observar el canvi de manteniments i rentats.

A més a més, durant el debat es van repassar aplicacions variades sobre l'automatització de processos administratius i temes de la robòtica industrial

Descobreix les últimes novetats en automatització industrial, robòtica i tecnologies per a la transformació digital

1.111 empreses ja treballen en la indústria 4.0 a Catalunya, un àmbit que reuneix l'aplicació de tecnologies com la ciberseguretat, el big data, la robòtica, la intel·ligència artificial o la fabricació additiva. La unitat d'estratègia i intel·ligència competitiva d'ACCIÓ publica un informe tècnic sobre totes les dades de la indústria 4.0 a Catalunya. Consulta'l clicant en el següent enllaç i informa't sobre com transformar tecnològicament la teva empresa.

Advanced Manufacturing Processing Conference. Looming Factory.

La Advanced Manufacturing and Processing Conference (June 2-4, 2021) reunirà acadèmics, indústries i representants governamentals per destacar el desenvolupament de la intensificació de processos, la fabricació intel·ligent i la IA que afecten la fabricació en general.

El Director científic de l'Agrupació Looming Factory, el Dr. Luis Romeral, participa a les jornades UPC Diàlegs fent una xerrada sobre la indústria 4.0

La digitalització i l'arribada de noves tecnologies com la robòtica col·laborativa, la impressió 3D i la intel·ligència artificial al sector de la indústria suposen una transformació radical de les lògiques de producció i les competències dels treballadors. La UPC dona resposta a aquesta nova realitat des de la recerca i la innovació a través d'iniciatives líders com Looming Factory i la Xarxa Fourth Industrial Revolution (XaFIR), que podrem conèixer de la mà del seu impulsor: el Dr. Luís Romeral.

Assisteix a la xerrada clicant aquest link.

22 d'abril del 2021

2a Assemblea General del projecte Looming Factory (3 de Març del 2021 - 11:00h - 12:30h videoconferència)

El passat dimecres 03 de març va tenir lloc la 2a Assemblea General de l'Agrupació Emergent Looming Factory en format virtual. A continuació el programa de la sessió:

(11:00h - 12:30h):

• Presentació de l’Agrupació Emergent LOOMING FACTORY

• Presentació dels comitès i ratificació del comitè assessor

• Presentació de l’estat i resultats dels projectes 2019-2020

• P1 Smart Factory - Vicenç Puig

• P2 Connected Factory - David Remondo

• P3 Robots on Factory - Fr. Javier Ruiz

• P4 Factories of the Future - Francesc Sabaté

• Actualització del pla d’execució de l’Agrupació - Luís Romeral / Miguel Delgado

• Gestió de l’Agrupació

• Cloenda

Per a més informació de com va anar clica en el següent enllaç.

Call for abstracts University-Industry Interaction Conference. Looming Factory.

Voleu contribuir i parlar a la conferència University-Industry Interaction? Aprofiteu aquesta oportunitat per compartir el vostre coneixement i enviar el resum abans del 22 de febrer de 2021.

La ciberseguretat a Catalunya. Looming Factory.

La unitat d'estratègia i intel·ligència competitiva d'ACCIÓ juntament amb l'Agencia de Ciberseguretat de Catalunya van publicar un informe tècnic sobre l'estat de la ciberseguretat a Catalunya (desembre 2020).

Imatge de codi web. Looming Factory.

Estrenem lloc web

El portal web del projecte està en construcció i aviat es publicarà a tots els públics.

Captura de la videoconferència del kick-off meeting. Looming Factory.

El darrer 14 de juliol va tenir lloc la reunió d'arrancada del projecte.

Cadena de producció d'automòbils amb braç robotitzat. Font: Unsplash. Looming Factory.

En marxa Looming Factory, una aliança estratègica liderada per la UPC per explorar noves tecnologies en la Indústria 4.0